Resumo de resultados


Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia

Resumo de resultados 02/09/2016
Anos 2015 e 2016

Introdución

O obxectivo da enquisa é coñecer a importancia que as empresas, a través dos seus responsables, lle dan á libre competencia empresarial para o bo funcionamento da economía. Ademais, búscase coñecer cantos deles observaron algún tipo de conduta prohibida ou abusiva que busque restrinxir a competencia mediante condutas colusorias ou de posición dominante.

A realización desta enquisa é o resultado entre a coordinación do Instituto Galego de Estatística (IGE) e o Consello Galego da Competencia (CGC), órgano encargado na Comunidade Autónoma de Galicia de investigar e perseguir as condutas prohibidas que restrinxen a libre competencia.

Os anos impares estará dirixida a empresas cuxa actividade principal sexa comercial, e os anos pares a enquisa investigará aquelas empresas con actividades principais que o IGE e o CGC consideren máis relevantes, de acordo co resto de actividades despregadas polo propio CGC; e a información estatística e económica da economía galega e do sector empresarial dispoñible.

Importancia da libre competencia

Percepción da importancia da libre competencia das empresas industriais
Galicia. Ano 2016

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

Percepción da importancia da libre competencia das empresas comerciais
Galicia. Ano 2015

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

O 83,9% das empresas industriais cre que a competencia fai mellorar o comercio, o 94,6% que a competencia favorece aos consumidores e o 88,9% que as Administracións Públicas deben garantir a existencia de mercados competitivos. No caso das empresas comerciais estes porcentaxes acadan o 84,4%, 92,4% e 90,9% respectivamente.

Grao de coñecemento das condutas prohibidas

Grao de coñecemento das condutas prohibidas das empresas industriais
Galicia. Ano 2016

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

Grao de coñecemento das condutas prohibidas das empresas comerciais
Galicia. Ano 2015

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

Con respecto aos acordos entre empresas competidoras, o 72,2% das empresas industriais considera que nunca ou raramente se fixan os prezos dos produtos (56,6% no caso das empresas comerciais) e o 74% considera que nunca ou case nunca se producen acordos para repartirse o mercado (59,3% no caso das empresas comerciais).

Implantación de grandes superficies comerciais e liberdade de horarios

Grao de acordo da implantación de grandes superficies comerciais e liberdade de horarios das empresas industriais
Galicia. Ano 2016

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

Grao de acordo da implantación de grandes superficies comerciais e liberdade de horarios das empresas comerciais
Galicia. Ano 2015

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

En canto á implantación de grandes superficies comerciais e liberdade de horarios, o 65,4% das empresas industriais cre que a apertura de grandes establecementos beneficia aos consumidores e o 68,7% das empresas comerciais cre que a liberdade de horarios favorece aos consumidores e á competencia.

Condutas abusivas

Percepción das condutas abusivas das empresas industriais no último ano
Galicia. Ano 2016

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

Percepción das condutas abusivas das empresas comerciais no último ano
Galicia. Ano 2015

Porcentaxes

Fonte: IGE. Enquisa sobre a percepción da competencia en Galicia (descarga da táboa)

Se nos centramos na relación das empresas cos seus proveedores, o 83,9% das empresas industrias considera que nunca ou raramente lle impoñen condicións abusivas na compra ou distribución dos seus produtos. No caso das empresas comerciais o 83,3% considera que nunca ou raramente lle impoñen a compra dun produto ao mercar outro.
O 43,3% das empresas comerciais considera que con moita ou bastante frecuencia lle aplican condicións distintas que a outras empresas para operacións similares, esta porcentaxe redúcese ao 22,3% no caso das empresas industriais.

Este sitio web utiliza cookies propias de tipo técnico y de terceros para optimizar su uso. Las cookies no se utilizan para recoger información de carácter personal. Si continúa navegando se considera que acepta su uso. Conozca nuestra política de cookies

De acuerdo